ΣΥΡΙΖΑ Συνασπισμός Ριζοσπαστικής Αριστεράς


Επικοινωνία / Contact RSS Twitter Facebook YouTube Instagram

30/09/2021

Ερώτηση από τους Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου: Ερωτηματικά για τους όρους ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου - Τι ισχύει τελικά με τη χερσαία ζώνη

Ερώτηση από τους Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου: Ερωτηματικά για τους όρους ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Ηρακλείου - Τι ισχύει τελικά με τη χερσαία ζώνη



Με κοινή Ερώτηση προς τους υπουργούς Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Οικονομικών, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου Χάρης Μαμουλάκης και οι Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ηρακλείου Σωκράτης Βαρδάκης και Νίκος Ηγουμενίδης, με τη συνυπογραφή του Τομεάρχη Νεκτάριου Σαντορινιού και 22 ακόμα Βουλευτών, αναδεικνύουν τις ασάφειες που προκύπτουν σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου - Ο.Λ.Η. Α.Ε..

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, με δελτίο τύπου του ΤΑΙΠΕΔ για τα αποτελέσματα υποβολής μη-δεσμευτικών προσφορών για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου (67%) του Ο.Λ.Η. Α.Ε., προκύπτει πως - πέραν του ότι η κυβέρνηση προχωράει στην ιδιωτικοποίηση της κρίσιμης αναπτυξιακής υποδομής, χωρίς να λάβει υπόψη τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και τις ανάγκες της τοπικής οικονομίας - πρόθεση του Ταμείου είναι να συμπεριλάβει στο φυσικό αντικείμενο και όλη την παράκτια ζώνη της πόλης του Ηρακλείου, παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις. Ειδικότερα το δελτίο τύπου του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει αυτολεξεί: «Στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου».

Οι Βουλευτές, αφού τονίζουν ότι η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμένα Ηρακλείου δεν επιβάλλεται από τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας αλλά αποτελεί επιλογή της Κυβέρνησης της ΝΔ, επισημαίνουν ότι η αξιοποίηση του λιμένα Ηρακλείου θα μπορούσε να γίνει με διαγωνισμό υποπαραχώρησης μεμονωμένων δραστηριοτήτων, δικαίωμα που δίνεται με νόμο του 2019. Τονίζουν επίσης ότι η επιλογή της Κυβέρνησης να προχωρήσει την εν λόγω ιδιωτικοποίηση εν μέσω πανδημίας, αναπόφευκτα επηρεάζει τις διαδικασίες αποτίμησης της αξίας του ΟΛΗ Α.Ε. και άρα θα οδηγήσει σε χαμηλότερο τίμημα και οικονομική ζημία του δημοσίου.

Για όλα τα παραπάνω, ζητούν απαντήσεις από τους Υπουργούς και ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας σχετικά με το εάν:

1) Προτίθεται η Κυβέρνηση να αποδώσει τη χερσαία ζώνη της πόλης του Ηρακλείου στο Δήμο Ηρακλείου και στην τοπική κοινωνία, ή σκοπεύει, όπως διαβεβαιώνει το ΤΑΙΠΕΔ, να τη συμπεριλάβει στο φυσικό αντικείμενο της εν εξελίξει ιδιωτικοποίησης;

2) Προτίθεται η Κυβέρνηση να συμπεριλάβει στη συμφωνία πώλησης μετοχών του ΟΛΗ Α.Ε. υπερχρεώσεις ελάχιστων επενδύσεων και αν ναι, τι ύψους;

3) Προτίθεται η Κυβέρνηση να συμπεριλάβει στη συμφωνία πώλησης ρήτρες για τη διατήρηση των θέσεων και των σχέσεων εργασίας στον ΟΛΗ Α.Ε.;

4) Προτίθεται η Κυβέρνηση να συμπεριλάβει στη συμφωνία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΗ Α.Ε. ρήτρες αναφορικά με τα δυνητικά ανταποδοτικά οφέλη στην τοπική κοινωνία του Ηρακλείου και αν ναι, ποιες θα είναι αυτές;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

 

Αθήνα, 30 Σεπτεμβρίου 2021

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Οικονομικών

Θέμα: «Ποιοι είναι οι όροι της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου;»

Στις 17/09/2021 το ΤΑΙΠΕΔ εξέδωσε δελτίο τύπου με το οποίο ενημέρωνε τα ενδιαφερόμενα μέρη για τα αποτελέσματα κατά το στάδιο της υποβολής μη-δεσμευτικών προσφορών στο διαγωνισμό για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου (67%) στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ Α.Ε.). Σύμφωνα με την εν λόγω ανακοίνωση εννέα ενδιαφερόμενα μέρη εκδήλωσαν ενδιαφέρον και τις επόμενες μέρες αναμένεται η εισήγηση από τους εντεταλμένους συμβούλους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψήφιους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στο διαγωνισμό και άρα θα προκριθούν στο επόμενο στάδιο της διαδικασίας. Η ανακοίνωση έρχεται σε συνέχεια της από 02/04/2021 δημοσίευσης της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος που είχε εκδώσει το ΤΑΙΠΕΔ.
Στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού αναμένεται να αναρτηθούν στο VDR για τους επενδυτές η συμφωνία μετόχων και το προσχέδιο της συμφωνίας πώλησης και να ζητηθούν σχόλια από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές πριν από την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.
Από τα παραπάνω είναι σαφές ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση αυτής της κρίσιμης αναπτυξιακής υποδομής για το νησί χωρίς να λάβει υπόψιν τις αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας και τις ανάγκες της τοπικής οικονομίας. Από την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ είναι επίσης σαφές ότι πρόθεση του Ταμείου είναι να συμπεριλάβει στο φυσικό αντικείμενο της ιδιωτικοποίησης και όλη την παράκτια ζώνη της πόλης του Ηρακλείου παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του Υφυπουργού Οικονομικών κατά τη συζήτηση της με Α.Π. 782/05.06.2020 επίκαιρης ερώτησης σχετικά με την χερσαία ζώνη του δήμου Ηρακλείου. Όπως αυτολεξεί αναφέρει το δελτίο τύπου του ΤΑΙΠΕΔ «Στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου».
Σημειώνεται ότι η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης του λιμένα Ηρακλείου δεν επιβάλλεται από τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας αλλά αποτελεί αποκλειστικά επιλογή της παρούσας κυβέρνησης. Ταυτόχρονα, σημειώνεται, ότι η αξιοποίηση του λιμένα Ηρακλείου συνειδητά δεν έλαβε υπόψιν τις δυνατότητες που δίνει το άρθρο 2, παρ. 2 του νόμου 4597/2019 σύμφωνα με τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ δύναται να πραγματοποιεί διαγωνισμούς υποπαραχώρησης που αφορούν μεμονωμένες δραστηριότητες των Οργανισμών Λιμένων που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ως μια εναλλακτική στρατηγική εκμετάλλευσης των λιμανιών της χώρας έναντι του σχεδίου ιδιωτικοποίησης που προωθούταν την περίοδο των «μνημονίων». Τέλος, σημειώνεται, ότι η επιλογή της κυβέρνησης να προχωρήσει την εν λόγω ιδιωτικοποίηση εν μέσω πανδημίας αναπόφευκτα θα επηρεάσει τις διαδικασίες αποτίμησης της εύλογης αξίας του ΟΛΗ Α.Ε. και άρα θα οδηγήσει σε χαμηλότερο τίμημα και οικονομική ζημία του δημοσίου.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1) Προτίθεται η κυβέρνηση να αποδώσει τη χερσαία ζώνη της πόλης του Ηρακλείου στο Δήμο Ηρακλείου και στην τοπική κοινωνία, ή σκοπεύει, όπως μας διαβεβαιώνει το ΤΑΙΠΕΔ, να τη συμπεριλάβει στο φυσικό αντικείμενο της εν εξελίξει ιδιωτικοποίησης;
2) Προτίθεται η κυβέρνηση να συμπεριλάβει στη συμφωνία πώλησης μετοχών του ΟΛΗ Α.Ε. υπερχρεώσεις ελάχιστων επενδύσεων και αν ναι, τι ύψους;
3) Προτίθεται η κυβέρνηση να συμπεριλάβει στη συμφωνία πώλησης ρήτρες για τη διατήρηση των θέσεων και των σχέσεων εργασίας στον ΟΛΗ Α.Ε.;
4) Προτίθεται η κυβέρνηση να συμπεριλάβει στη συμφωνία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΗ Α.Ε. ρήτρες αναφορικά με τα δυνητικά ανταποδοτικά οφέλη στην τοπική κοινωνία του Ηρακλείου και αν ναι, ποιες θα είναι αυτές;


Οι ερωτώντες Βουλευτές

Μαμουλάκης Χάρης
Βαρδάκης Σωκράτης
Ηγουμενίδης Νίκος
Σαντορινιός Νεκτάριος
Αλεξιάδης Τρύφων
Αναγνωστοπούλου Σία
Αυλωνίτης Αλέξανδρος-Χρήστος
Δρίτσας Θεόδωρος
Ζαχαριάδης Κώστας
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Μάλαμα Κυριακή
Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος
Μιχαηλίδης Ανδρέας
Νοτοπούλου Κατερίνα
Παππάς Νίκος
Πούλου Γιώτα
Σαρακιώτης Γιάννης
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Μπέττυ
Συρμαλένιος Νίκος
Φάμελλος Σωκράτης
Φίλης Νίκος
Χατζηγιαννάκης Μίλτος
Χρηστίδου Ραλλία

 



Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μας. Με την παραμονή σας στην ιστοσελίδα, αποδέχεστε τη χρήση cookies όπως αυτή περιγράφεται στην Πολιτική Cookies ΟΚ